b906ce6bd943de7d9ce6b525ac224231f76b4914d858ec8bc6e00539882c4a10-1024x578-1

تاثیر کرونا بر آموزش

با وجود بیش از ۱/۲ میلیارد دانش آموز در ۱۸۶ کشور جهان که به دلیل کووید ۱۹ تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته اند ، سیستم آموزش و پرورش به کلی مجبور شده تا به سمت قالب های جدید ارائه دروس حرکت کند. آموزش آنلاین که قبل از شیوع کرونا به عنوان یک ابزار “خوب و مناسب” در نظر گرفته می شد ، اکنون به عنوان یک ضرورت محسوب می شود.

چگونه با شیوع کرونا استفاده از آموزش مجازی در آموزش افزاش یافت؟

بسیار جالب است که بدانید چگونه ابزارهای آنلاین به کمک آموزش های دانشگاهی آمده و برای رعایت فاصله اجتماعی و آموزش از راه دور و مطالعه در خانه از چه راه کارهایی استفاده می شود.

تا چه حد استفاده از آموزش آنلاین ضرورت پیدا کرده است؟

به نظر می رسد که برای برخی دانشگاه ها ، مانند دانشگاه بوستون زمان مناسب برای راه اندازی کامل برنامه های آنلاین آنها فرا رسیده است. به عنوان مثال دانشگاه کمبریج تصمیم گرفته است که تمام دوره های خود را تا سال ۲۰۲۱ بصورت آنلاین ارائه دهد. در حالی که سایر دانشگاهها ترجیح می دهند از آموزش آنلاین بیشتر به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنند تا پشتیبانی بهتری از دانشجویان در شرایط مختلف داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که در آینده نیز آموزش متوقف نخواهد شد. به عنوان مثال ، دانشگاه ولینگتون مشاغل خانگی و کلاس های گروهی را با استفاده از سیستم عاملهای پخش آنلاین و ویدیویی ارائه نموده است. دانشگاه راتگرز نیز اعلام کرده است که تحصیلات تکمیلی را درماه سپتامبر با ترکیبی از کلاسهای آنلاین از راه دور و حضوری ارائه می دهد. در برخی از زمینه ها ، مانند آزمایشات و تحقیقات ، کلاس های حضوری هنوز هم لازم است. برای مثال آزمایش های بالینی. به نظر می رسد برنامه های ردیابی مخاطب یک راه حل جایگزین برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ بدون باشد. در چین ، برنامه الی پی را منتشر کرده اند که نه تنها برای دانشگاه ها بلکه برای سوار شدن به مترو ، ورود به هتل ، ورود به یک مرکز خرید یا یک اداره نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.

به گفته سلیم بورزان ، مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده محصولات الکترونیکی ، “امروزه فناوری و سیستم عامل های آموزش الکترونیکی فقط ابزاری یا وسیله ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان نیستند ، بلکه بخشی از محیط آموزش می شوند. این سیستم ها باید حداکثر کمک را به همه ، حتی به والدین و معلمان ارائه دهند. ” در کنار تهدید ، کویید ۱۹ فرصتی برای دسترسی بیشتر آموزش و پرورش ، انعطاف پذیری بیشتر و حتی نوآوری نیز هست چرا که هدف نهایی مدارس نیز در پایان یکسان خوهد بود. پس بهتر است به منظور آماده سازی دانش آموزان برای چالش های امروز و فردا این فرصت را غنیمت شمرد.

بهترین روش های اموزش مجازی که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد چیست؟

با گسترش آموزش مجازی، ایده های جدیدی شکوفا و مشاغل جدیدی در بازار ایجاد شده اند و همین امر برای مدارس به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده چرا که انتخاب مناسب ترین و کارآمدترین گزینه برای آن ها به یک چالش تبدیل شده است.

در این جا به ۴ روش بررسی شده برای انتخاب مناسب ترین روش آموزش مجازی می پردازیم:

۱- بازی سازی

واژه بازی سازی به استفاده از عناصر بازی و تکنیک های ادغام شده در فرایند یادگیری اشاره دارد. این موضوع نه تنها جنبه سرگرمی دارد بلکه می تواند در یادگیری بسیار مؤثر باشد. اضافه کردن بازی ها به آموزش مجازی یادگیری منفعل را به یادگیری فعال تبدیل می کند.

۲- استفاده از تلفن همراه

طبق تحقیقات صورت گرفته تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۳ درصد از کل کاربران اینترنت تنها از تلفن همراه به اینترنت دسترسی خواهند داشت . اگر بودجه لازم برای نوشتن یک اپلیکیشن اختصاصی برای آموزش مجازی خود را ندارید توصیه می شود از بین دستگاه های الکترونیکی حداقل یک مورد را (مثلا تلفن همراه) جهت پاسخگویی و رفع مشکلات انتخاب کنید.

۳- آموزش الکترونیکی تطبیقی

یادگیری تطبیقی به طیف وسیعی از راه حل ها اشاره دارد که می توانند توزیع دروس و کارها را بر اساس سطح دانش و دانش دانش آموزان تطبیق دهند. می توان آن را به راحتی از طریق تست های قبل از دوره ، گزینه های شخصی سازی و با الگوریتمی انجام داد که عملکردهای کاربر را ردیابی می کند. یادگیری تطبیقی دروس مربوط به هر دانش آموز خاص را ایجاد می کند.

۴- پیگیری یادگیری (تجزیه و تحلیل)

همانطور که همه میدانیم تجزیه و تحلیل یکی از مسائل حائز اهمیت در هر کاری از جمله آموزش الکترونیکی است. برای مثال گزینه گزارش گیری و ردیابی فعالیت دانش آموزان به دبیر کمک می کند تا میزان پیشرفت دانش آموز در درس را ارزیابی نموده و بر اساس آن آموزش های بعدی را به دانش آموزان ارائه نماید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *