نحوه نظارت بر مشارکت یادگیرنده با گزارش های LMS

 

نحوه نظارت بر مشارکت یادگیرنده با گزارش های LMS

 

در این مطلب با یکدیگر خواهیم دید که چگونه می توان از قسمت های مختلف بخش گزارشات در LMS میزان مشارکت دانش آموزان در دروس مجازی را ارزیابی نمود.

 

داده های اطلاعاتی فراوان، منافع فراوان : چگونه گزارشات LMS شرکت شما را در رسیدن به موفقیت یاری می کند؟ با تمام روش های گزارش گیری در LMS آشنا شوید و ببینید که چه داده هایی را می توانید از سیستم مدیریت یادگیری استخراج کنید. ارزیابی میزان مشارکت دانش آموزان یکی از مواردی است که با گزارش گیری از LMS بسیار آسان خواهد بود. این امر به شما کمک می کند تا نحوه یادگیری دروس توسط دانش آموزان و میزان علاقه مندی آن ها به درس را به راحتی ارزیابی کنید. بیایید با هم نگاهی به روش های گزارش گیری از LMS و ارزیابی میزان مشارکت دانش آموزان در درس بیاندازیم.

 

۱- دانش آموزان چقدر سریع در کلاس ها حاضر می شوند

 

اولین روش آسان برای ارزیابی میزان مشارکت یک دانش آموز این است که ببینید چقدر سریع در آموزش مجازی شما شروع به انجام فعالیت می کند. اگر آن ها به سرعت وارد درس نشوند باید به دنبال آن بود که چه امری مانع از شرکت سریع آن ها در کلاس درس می شود. شاید شروع کلاس برایشان جذابیتی ندارد یا شاید فهرست درس به خوبی شامل مطالبی که قرار است به آن ها آموزش داده شود نیست. بسیار حائز اهمیت است که به مطالب درسی خود از دید دانش آموز نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که درس شما از همان ابتدا جذاب و جالب است و تمام اطلاعات مورد نیاز برای شروع سریع را به آنها می دهید.

 

۲- دانش آموزان چقدر سریع درس را به طور کامل می گذرانند

 

اگر اغلب این اتفاق می افتد ببنید که چه کسانی از دانش آموزان در درس شما حاضر می شوند. آیا همه دانش اموزان در همان مقطع از درس غیبت می کنند؟ اگر اینطور است وقت آن رسیده که در محتوای درس خود تجدید نظر کنید. شاید یک بخش یا ماژول خاص گیج کننده باشد و باعث سردرگمی دانش آموزان شود یا اطلاعات زیادی در مدت زمان کوتاهی ارائه شود و برای دانش آموزان بسیار سنگین شود و به همین علت تصمیم بگیرند که فعلاً ادامه ندهند. در حالی که طولانی شدن کلاس مجازی لزوما چیز بدی نیست اما آموزش مجازی برای آن دسته از دانش آموزانی که میخواهند با سرعت مدنظر خود درس را بگذرانند ایده آل خواهد بود. اگر قصد دارید مروری بر درس داشته باشید. این فشاری است که باید به آن ها وارد شود و اگرسوالات نیز برای آزمون دوم آسان تر باشد احتمال آنکه همه دانش آموزان با موفقیت درس را پشت سر بگذرانند بالاست.

 

۳- زمان صرف شده روی مازول های فردی

 

یکی دیگر از شاخص های ارزیابی میزان مشارکت دانش آموزان این است که چه زمانی را بر روی ماژول های انفرادی صرف می کنند. وقتی ماژولی را ایجاد می کنید ، باید ببینید که به طور متوسط چقدر طول می کشد تا دانش آموزاز طریق آن فعاللیتش را انجام دهد. اگر دانش آموزان بیش از مدت زمان مدنظر برای گذراندن درس زمان صرف می کنند لازم خواهد بود تا بر روی ماژول ایجاد شده تجدید نظر کنید. حتی اگر دانش آموزان بدون هیچ مشکل خاصی ماژول ها را انجام دادند اما در پایان مشخص شود که زمان زیادی را صرف انجام این کار کرده اند باز هم نشانه که ماژول شما دارای ایراداتی است که می بایست نسبت به رفع ان اقدام نمایید. همچنین می تواند مشکلاتی از جمله طول دوره را برجسته کند. شاید ایده خوبی باشد که به برنامه کلی محتوای دوره خود نگاهی بیاندازید و ببینید که چطور میتوانید موارد مورد نظر خود را در ماژول ها یا بخش های کمتری تنظیم کنید. این امر دانش آموزان شما را به ادامه و اتمام ماژول ترغیب می کند.

۴- نتایج آزمون ها

در نظر گرفتن کوییزهای کلاسی به منظور آمادگی دانش آموزان در امتحانات پایان ترم، می تواند معیار خوبی برای سنجش میزان درک و یادگیری دانش آموزان از درس باشد. در حالی که ممکن است نتایج این کوییزها هیچ تاثیری بر نمرات پایانی دانش آموزان نداشته باشد اما در حالتی که دانش آموزان به طور مداوم نتایج ضعیفی در این کوییزها کسب کنند می توان قبل از فرا رسیدن امتحان پایانی نسبت به رفع موارد و مشکلات اساسی آن ها اقدام نمود.    

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *