1

۹ موضوع حائز اهمیت در آموزش مجازی

 

۹ موضوع حائز اهمیت در آموزش مجازی

دنیای آموزش مجازی بطور مداوم در حال توسعه و پیشرفت است محیطی سریع برای یادگیری را فراهم می کند که شرکت ها باید از آن استفاده کنند. در این مطلب با موضوعات پرکاربرد در آموزش مجازی آشنا می شویم.

۱- به اشتراک گذاری علم و دانش

به اشتراک گذاری علم و دانش به ویژه برای دانش آموزان بسیارمفید است. آنها رابطه عمیق تری با مطالب درسی و با همکلاسی هایشان تجربه می کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات برای تغییر نسلی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نیز امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. بدون به اشتراک گذاری دانش، اطلاعات حیاتی و ارزشمند درمرور زمان از بین می رود.

۲- یادگیری از طریق موبایل

یادگیری از طریق موبایل شایع ترین روش آموزش است و این امر هیچ جای تعجبی ندارد. سازمان ها می توانند اطلاعات مهم و حیاتی را به کارمندان خوددر هر کجا که باشند برسانند.

۳- بازیسازی

قراردادن بازی درآموزش مجازی دانش آموزان را برای یادگیری به تکاپو می اندازد و این امکان را فراهم می سازد که تعداد بیشتری از درس ها را با استاندارد کیفی بالاتری پشت سر بگذرانند. بازی باید دارای قسمت های نفرات برتر، امتیازات، جوایز و نشان باشد.

۴- شرایط

فراهم نمودن امکان یادگیری در شرایط مختلف به دانش آموزان این امکان را می دهد که در هر مکان و لحظه ای بتوانند مطالب جدیدی بیاموزند و همچنین درشرکت ها این امکان را به کارمندان می دهد تا بتوانند اطلاعات را به یاد آورند.

 

۵- قالب ها

ابزارهای نویسندگی خوب به کاربران امکان دسترسی به کتابخانه گسترده ای را می دهد که مملو از قالب های آماده برای استفاده است. این قالب ها به زیبایی طراحی و پاسخگوی نیاز دانش آموزان است و نقش عمده ای در یادگیری دانش آموزان ایفا می کنند.

۶- مشارکت

 

گاهی اوقات ممکن است تشویق دانش آموزان به مشارکت در درس به دلیل محتوای درسی سنگین یا خسته کننده دشوار باشد و با توجه به ضروری بودن یادگیری مطالب آن درس،  مشارکت دانش آموزان جهت یادگیری موثر بسیار ضروری باشد. اقداماتی از جمله تکرار بازی در همان فضا باعث بهره وری، درک و تعامل بیشتر در بین دانش آموزان می شود.

۷- صرفه جویی در زمان

 

قالب ها تنها نمونه ای از موارد موثر در صرفه جویی زمان می باشند. مانند یادگیری از ظریق تلفن همراه. با پیشرفت سریع تر زندگی و توسعه فناوری ، اکنون زمان آن رسیده که مدرن ترین روش برای یک یادگیری موفقیت آمیز انتخاب شود.  

۸- نوشتن و همکاری

  همکاری باعث ایجاد یک سیستم یادگیری مؤثرتر می شود که به موجب آن دانش آموزان می توانند از هم کلاسی ها و همسالان خود مفاهیم و فرآیندهای حیاتی را بیاموزند.     

۹- تعامل

  مشارکت دانش آموزان در درس به میزان تعامل آن ها بستگی دارد. این موضوع به بازی سازی ، استفاده از فیلم و مثال های واقعی برمیگردد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *