09

قوانین شرکت در کلاس مجازی

 

آداب شرکت در جلسه آنلاین

 

 

به موقع آنلاین شدن

 

 

از اولین آداب شرکت در جلسه آنلاین به موقع آنلاین شدن می باشد ، یعنی شما سر زمان اعلام شده از طرف برگزارکننده جلسه باید سیستم خود را روشن کنید و وارد جلسه شوید . تاخیر در آنلاین شدن و دیر وارد شدن به جلسه به مانند جلسات حضوری امری ناپسندیده است.

 

 

خاموش کردن میکروفون وقتی که صحبت نمی کنید

 

 

زمانی که شما نمی خواهید با دیگران صحبت کنید یا به صورت صوتی سوالی بپرسید،

 

 

حتماً باید میکروفون خود را خاموش کنید تا صداهای اضافه به جلسه منتقل نشود . در زمان های مورد نیاز از میکروفون استفاده و پس از پایان مکالمه خود میکروفون خود را در حالت غیرفعال قرار دهید.

 

 

 

به گوینده و سخنران گوش کنید

 

 

نکته مهم این است که باید با دقت به گوینده و سخنران گوش کنید .

 

 

هنگامی که هر فردی در کلاس مجازی شروع به صحبت کردن و یا آموزش می‌کند شما وظیفه دارید با دقت به گوینده و سخنران و ارائه دهنده مطلب گوش کنید.

 

 

 استفاده از چت باکس وقتی که سوالی دارید و حرفی می‌خواهید بزنید

 

 

گاهی بهتر است به جای اشتراک گذاشتن صوت خود از چت باکس برای صحبت کردن و سوال پرسیدن استفاده کنید . با استفاده از چت باکس تداخلی در صحبت های شما با دیگران ایجاد نمی شود و در مواقع خاصی که امکان صحبت کردن ندارید (از جمله خرابی میکروفون) چت باکس یک گزینه ایده آل خواهد بود.

 

 

استفاده از لباس مناسب هنگام روشن کردن وبکم خود

 

 

هنگامی که قصد دارید وبکم خود را روشن کنید و تصویر خود را به اشتراک بگذارید حتماً باید این نکته را رعایت کنید که

 

 

لباس شما مناسب جلسه باشد و از لباس های نامناسب و تیپ نامناسب استفاده نکنید . همانند کلاس های حضوری داشتن ظاهری موجه و آراسته و مناسب یک امر ضروری است.

 

 

 چک کردن میکروفون و وبکم و اینترنت و….

 

 

از جمله مواردی که حتماً باید قبل از شروع به جلسه آنلاین و وارد شدن به آن چک کنید، دوربین و میکروفون –

 

 

شارژ لپتاپ -اینترنت و …. می باشد. و حتماً از درست کار کردن آنها مطمئن شوید و قبلاً تست کنید تا مشکلات احتمالی را پیش از شروع جلسه رفع نموده و مشکلی برای شرکت در جلسه نداشته باشید.

 

 

 

همزمان چند کار را با هم انجام ندهید

 

 

بهتر است هنگام حاضر شدن در کلاس مجازی از کارهای دیگر خودداری کنید و همزمان چند کار را با هم انجام ندهید و تمرکزتان فقط روی جلسه باشد. انجام چند کار به طور همزمان باعث حواس پرتی و عدم تمرکز شده و نتیجه لازم را برای شما به همراه نخواهد داشت.

 

 

 صحبت کردن با صدای مناسب

 

 

زمانی که شما می خواهید در کلاس صحبت کنید و صدای خود را به اشتراک بگذارید بهتر است با صدای مناسب صحبت کنید

 

 

و نه خیلی بلند و نه خیلی آرام. طوری صحبت کنید که دیگران کامل صدای شما را بشنوند و اذیت نشوند. اطمینان پیدا کنید که صدای شما واضح و بدون نویز پخش می شود.

 

 

 خارج نشدن از جلسه بدون اجازه

 

 

نکته پایانی این است که شما بدون اجازه  و قبل از تمام شدن جلسه نباید از کلاس خود خارج شوید مگر اینکه اجازه بگیرید و با تایید استاد از کلاس خارج شوید. درست به مانند کلاس کلاس های حضوری.

 

 

همانطور که گفته شد قوانین شرکت در کلاس های مجازی دارای اشتراکات بسیاری با قوانین کلاس های حضوری است که احترام به این قوانین و رعایت آن محیط آموزشی دلپذیر تر و موثرتری را برای شما و سایر دوستان به ارمغان خواهد آورد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *