untitled_0-1024x576-1

چرا آموزش مجازی کاربردی تر است

چرا آموزش مجازی کاربردی تر است؟ این سوالی است ذهن اکثر افراد که درحال یادگیری هستند را مشغول کرده است. در ادامه این مقاله دلایلی برای کاربردی تر بودن آموزش مجازی بیان می نمائیم.

۵ دلیل برای اینکه چرا آموزش مجازی کاربردی تر است

در سال های اخیر آموزش مجازی رو به افزایش بوده و درک علت این موضوع چندان هم سخت نیست. از یک سو، آموزش های مجازی به دلیل ساده ترو راحت تربودن نسبت به آموزش های حضوری (چهره به چهره) بسیار محبوب شده اند. دانش آموزان می توانند در کنار سایر کارهای خود به صورت مجازی آموزش ببینند و می توانند در یک زمان مناسب با مطالب چندرسانه ای و مطالب یادگیری آشنا شوند. بهتراز آن: آنها مجبور نیستند برای تحصیل به هرجای دیگری سفر کنند ، می توانند به راحتی از خانه یا محل کار خود از آموزش مجازی استفاده نمایند. دلیل دوم محبوبیت آموزش مجازی ارزان تر بودن آن می باشد. اغلب هزینه یکی از مواردی است که مانع ثبت نام دانشجویان در دوره های تکمیلی مورد علاقه خود می شود. این مسئله بیشتر برای شرکت هایی است که مایل به ترغیب کارمندان خود به آموزش های بیشتر هستند اما بودجه لازم را ندارند. آموزش های مجازی با هزینه های بسیار کمتر گزینه مناسبی می باشد. علاوه بر راحتی بیشتر وهزینه کمتر، تعداد زیادی از دانش آموزان به دوره های آموزش مجازی روی می آورند چرا که راه بهتری برای یادگیری می باشند. آن دسته از دانش آموزانی که برای افزایش درک خود ، یادگیری مهارت های جدید و کسب مدارک ارزشمندی جدی عمل می کنند ، مشتاقند در دوره ای ثبت نام کنند که در یادگیری بسیار موثرتر باشد. 

شاید مقاله ۵ دلیل برتری آموزش مجازی به آموزش حضوری را هم دوست داشته باشید.

 

در اینجا به چند دلیل که چرا آموزش مجازی کاربردی تر است نسبت به آموزش حضوری می پردازیم.

۱-یادگیری دانش آموزان در آموزش های مجازی بیشتر از دوره های حضوری است.

تحقیقات نشان داده که می دهد که شرکت کنندگان در آموزش های مجازی با استفاده از محتوای چندرسانه ای نسبت به آموزش های حضوری مطالب بیشتری را یاد می گیرند. از آنجا که دانش آموزان در آموزش های مجازی تسلط بیشتری بر یادگیری خود دارند می توانند روی سرعت خود هم کار کنند.  

۲- درصد یادگیری با آموزش های مجازی بالاتر است.

  بسیاری از دوره های آفلاین برای حفظ دانش آموزان در تمام طول دوره تلاش می کنند. طبق نتایج بدست آمده در موسسه تحقیقاتی آمریکا در مورد آموزش مجازی اینگونه نیست و در عوض میزان حفظ دانش آموزان از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش داشته است.

گفته می شود که محتوای چندرسانه ای جذاب تر، کنترل بیشتری بر نحوه پذیرش مطالب و احتمال کمتر تداخل کلاس ها با سایر فعالیت ها در این امر نقش داشته است.

۳- یادگیری آنلاین به زمان کمتری نیاز دارد.

بسیاری از دانش آموزان به دلیل زمانی که باید صرف شرکت در کلاس های حضوری کنند، دیگر در دوره های حضوری ثبت نام نمی کنند چرا که علاوه بر زمان صرف شده انتظار برای دبیر و سایر دانش آموزان میبایست زمانی را هم صرف رفتن و برگشتن از کلاس ها کنند. گزارشی از براندون هال در مورد آموزش مجازی در شرکتها نشان داد که کارمندان در این شیوه یادگیری به طور معمول ۴۰ تا ۶۰ درصد زمان کمتری را نسبت به یادگیری در کلاس های حضوری صرف می کنند. همچنین می بایست به این نکته مهم توجه داشته باشید که معمولا گزینه های اموزش مجازی به دانش آموزان این امکان را می دهد که وقت خود را برای شرکت در کلاس های مجازی تقسیم و زمانبندی کنند. آن ها نیاز ندارند که مقدار زیادی از وقتشان را به درس اختصاص دهند : کافی است فقط نیم ساعت از تایم ناهار خود را در هر روز کنار بگذارند.

چرا آموزش مجازی کاربردی تر است -  زمان کمتر

۴- ارزشیابی مکرر حواس پرتی را کاهش می دهد.

یکی از نکات جالب در مورد آموزش های آنلاین این است که ارزیابی می تواند تکرار شود.این خبر خوبی برای دانش آموزان است چرا که ترکیب محتوای رسانه ای و مطالب یادگیری در کنار آزمون های منظم و کوتاه شراکت دانش آموز در درس را افزایش می دهد. در حقیقت ، تحقیقات از دانشگاه هاروارد نشان داد كه با استفاده از این آزمون های منظم و کوتاه ، حواس پرتی دانش آموزان نصف شده و یادداشت برداری توسط آنان سه برابر شده و درک کلی دانش آموزان از مطالب بهبود یافته است. شایان به ذکر است وقتی دانش اموزان مورد ارزیابی قرار می گیرند معلمان بهتر می توانند میزان پیشرفت آن ها را ارزیابی کنند. افزایش ارزیابی به این معنی است که در صورت نیاز به کمک، معلمان می توانند زودتر قدم بردارند.  

 

چرا آموزش مجازی کاربردی تر است - ارزشیابی

۵- یادگیری آنلاین گزینه مناسب تری است. 

نه تنها یادگیری آنلاین گزینه بسیار مؤثرتری برای دانش آموزان می باشد بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است. دانشگاهی در انگلیس دریافته که آموزش آنلاین به طور متوسط باعث کاهش ۹۵ درصد استفاده از انرژی و تولید ۸۵ درصد دی اکسید کربن کمتر به ازای هر دانش آموز می شود. این امر باعث می شود که یادگیری آنلاین و محتوای چند رسانه ای موثرترین روش در بین همه روش های یادگیری باشد. مشارکت در این نوع یادگیری می تواند به افراد و شرکت ها کمک کند تا کمی از وظیفه خود در قبال محیط زیست را انجام دهند.

   

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *