16

مدارس باید به هر کودکی هوش مصنوعی را آموزش دهند.

مدارس باید به هر کودکی هوش مصنوعی را آموزش دهند.

نویسندگان : اندرو ان‌جی ، آندره آ پاسنتی
16 ژوئن 2023
سواد و ریاضیات از دیرباز به عنوان ستون اصلی آموزش عمومی شناخته می‌شوند. اما جهان همچنان در حال تغییر مداوم است و ما معتقدیم که زمان آن رسیده است که ستون اصلی آموزش در کشور باید علوم کامپیوتر و کدنویسی هوش مصنوعی باشد.
قابلیت‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر به خبرهای اصلی تبدیل شده‌اند. از مدل‌های تولید تصویر مانند Diusion که در پاییز گذشته منتشر شده و در فضای مجازی راه‌اندازی شده‌اند، تا مدل زبان ChatGPT از OpenAI که در دسامبر 2022 عرضه شده است، هوش مصنوعی در حال حاضر را تعریف می‌کند. اما آنچه ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم، یک لحظه موقت و گذرا ا نیست. این لحظه نتیجه‌ای از سال‌ها تحقیق و پیشرفت‌های چشمگیر است.
استفاده از موتور جستجوی گوگل و هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها، شامل پیشنهادهای فیلم در نتفلیکس و موسیقی در اسپاتیفای، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در حال پیشرفت و استفاده روز افزون ما قرار دارد. همچنین، در بیمارستان‌ها، مزارع، خطوط تولید و حتی در ادارات، به واسطه ابزارهایی مانند ChatGPT، خودکارسازی و استفاده از هوش مصنوعی در حال افزایش است و دراتوماسیون کارهای اداری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. مقاله تحقیقاتی اخیر درباره پتانسیل و تأثیر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند مدل‌های زیربنایی ChatGPT نشان می‌دهد که تقریباً 80 درصد از نیروی کار در ایالات متحده قادر به انجام جریان کار خود تحت تأثیر هوش مصنوعی هستند. در عین حال، 83 درصد از مدیران اعلام می‌کنند که هوش مصنوعی را به عنوان یک تجارت استراتژیک در اولویت خود قرار می‌دهند. ابزارها، تکنیک‌ها و مدل‌هایی که امروزه شاهد آن‌ها هستیم، نقش مهمی در ساخت دنیای آینده ایفا می‌کنند. باید خودمان را برای زندگی در یک جهان هوش مصنوعی آموزش دهیم، زیرا اگر دانش‌آموزان کشور در مدارس آماده‌ برای مواجهه با آینده نیروی کار نباشند، این می‌تواند به خطر امنیت کشور منجر شود . بنابراین، لازم است که این فناوری در برنامه درسی به طور جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

بدون شک، اضافه کردن یک عنصر جدید به سیستم آموزشی ایالات متحده کار آسانی نیست. مشکلاتی مانند کمبود معلمان، کمبود بودجه و مسائل سیاسی بر سیستم آموزشی تأثیر می‌گذارند. این بحث در مورد ورود کدنویسی هوش مصنوعی به برنامه درسی نیز به تدریج در حال انجام است و نیازمند اقدامات سیستمی برای ایجاد برنامه‌های درسی جدید است. ایجاد قوانین و بودجه‌ای که به فعالیت‌های مرتبط با رایانه و هوش مصنوعی توجه کند، استراتژی‌های علمی برای کلاس درس و توسعه حرفه‌ای معلمان، می‌توانند اقداماتی مؤثر باشند. به عنوان مثال، در ایالت تنسی سال گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که تأکید می‌کرد همه مدارس آموزش رسمی این ایالت باید دروس علوم کامپیوتر را به برنامه درسی خود اضافه کنند. همچنین، این قانون به معلمان یک گزینه رایگان برای دریافت آموزش در زمینه علوم کامپیوتر و انگیزه‌های اضافی برای شرکت در برنامه‌های توسعه حرفه‌ای فراهم می‌کند. ایالت‌های آرکانزاس و کارولینای جنوبی نیز قوانین مشابهی را تصویب کرده‌اند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند به حل برخی از چالش‌ها کمک کند. از طریق استفاده از هوش مصنوعی، معلمان می‌توانند حجم کار خود را کاهش داده و از ابزارهایی مانند ارزیابی خودکار، بازخورد، تهیه تمرینات و سایر وظایف استفاده کنند. این ابزارها به معلمان کمک خواهند کرد تا به طور کلی به زمینه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی تسلط یابند و آموزش این موضوع را به دانش‌آموزان خود انتقال دهند.

قبل از ظهور هوش مصنوعی، بنیاد ملی علوم ژانت وینگ موفقیت قابل تحسینی را در ترویج برنامه درسی C-STEM و تفکر محاسباتی در مدارس داشتند. این برنامه‌ها عمدتاً بر کلاس‌های کدنویسی و توسعه بازی متمرکز بودند و برای دانشجویان علاقه‌مند به فناوری عالی جذاب بودند، اما برای ایجاد یک تسلط کلی بر داده‌ها محدودیت‌هایی داشتند. هوش مصنوعی پتانسیل تغییر بسیار فراتر از علم کامپیوتر دارد و می‌تواند تأثیری در تاریخ، اجتماعی، نویسندگی، خلاقیت، تفکر انتقادی و سایر جنبه‌های جامعه داشته باشد که کودکانی که به بزرگسالی می‌رسند با آن مواجه خواهند شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط بنیاد بروکینگز و گالوپ، اگر هر بزرگسال آمریکایی بتواند در سطح کلاس ششم علوم کامپیوتر آموزش دیده باشد، حدود 2.2 تریلیون دلار یا 10 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت. ما معتقدیم که سواد کدنویسی هوش مصنوعی با ایجاد جوامع سالمتر همبستگی خواهد داشت همان‌طور که گسترش سواد در اوایل قرون وسطی در اروپا موجب افزایش سطح علمی و ثروت طبقه متوسط شد. اهمیت سواد کدنویسی هوش مصنوعی به اندازه سواد عمومی یا بیشتر است.

با این حال، در حال حاضر هنوز در دوران تاریکی نسبی در زمینه سواد هوش مصنوعی قرار داریم. تنها گروهی از افراد از جمله محققان، دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان در حوزه دانشگاه و فناوری به صورت گسترده از این دانش بهره‌مند هستند. اگر بتوانیم فرزندانمان را به دنیای هوش مصنوعی معرفی کنیم، آن‌ها می‌توانند در جامعه بعدی بازدهی بیشتری داشته باشند و از فرصت‌های شغلی در این زمینه بهره‌برداری کنند.

بنابراین، به طور خلاصه، توجه به هوش مصنوعی و کدنویسی آن در برنامه درسی مدارس کشور می‌تواند مزایای زیادی برای جامعه، نیروی کار و امنیت کشور به همراه داشته باشد. همچنین، تربیت نسلی از افرادی که با هوش مصنوعی آشنا هستند و درک مناسبی از این فناوری دارند، می‌تواند به جهانی که با هوش مصنوعی در تعامل است، آماده کرده و از این فرصت بزرگ بهره‌مند شوند .

در مورد نویسندگان

1. اندرو ان‌جی یک رهبر شناخته شده جهانی در زمینه هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) است. بنیانگذار DeepLearning.AI، بنیانگذار و مدیر عامل Landing AI، شریک عمومی هوش مصنوعی سرمایه گذار، رئیس و یکی از بنیانگذاران Coursera، رئیس Kira Learning، و یک استاد کمکی در گروه علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد.

2. آندریا پاسنتی یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Kira Learning و یکی از بنیانگذاران VIAVIA

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *