04

13 سوال مهم در رابطه با بیگ بلو باتن – یک‌بار برای همیشه یاد بگیرید

اگر شما هم از استفاده کنندگان بیگ بلو باتن (BigBlueButton) هستید، حتما سوالاتی مانند استفاده با موبایل ممکن است یا نه؟ ، کدام مرورگر برای استفاده بهتر است؟ و سوالاتی دیگر برایتان پیش آمده است.

در این مقاله به سوالات پرتکرار درباره بیگ بلو باتن پاسخ می‌دهیم و اگر پاسخ خود را پیدا نکردید، در انتهای مقاله سوال خود را ثبت نمائید تا پاسخ آن را دریافت نمائید. برای افرادی که ممکن است ندانند بیگ بلو باتن چه کاربردی دارد، مقاله‌ای را با عنوان BigBlueButton چیست آماده کرده‌ایم و به  همین موضوع پرداخته‌ایم.

1- آیا می‌توانم برای مشارکت، از دستگاه تلفن همراه خود (یا تبلت) استفاده کنم؟

  • بله. Big Blue Button یک برنامه تحت وب است که در اکثر مرورگرهای وب موجود کار می کند.
  • همچنین برای دستگاه های تلفن همراه، استفاده از هدست را توصیه می کنیم!
  • توجه: لطفاً سرعت افزایش داده را برای اتصال تلفن همراه (3G/4G/5G) در نظر بگیرید! اگر در چندین جلسه شرکت می کنید ، ممکن است حجم داده های شما تا پایان ماه کافی نباشد.
با تبلت و موبایل به راحتی می توانید از بیگ بلو باتن استفاده کنید.

با تبلت و موبایل به راحتی می توانید از بیگ بلو باتن استفاده کنید.

 

  • توجه: عملکرد در مرورگر Safari محدود است.
  • برایiPad ، Safari مرورگری است که توسط BBB  توصیه می شود.
  • درiPad ، Safari به طور قابل اعتماد کار می کند، در حالی که استفاده از Firefox  ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برای عملکرد بهتر ، توصیه می شود منوی گزینه ها را در  کلاس در قسمت بالا سمت چپ باز کرده و گزینه فعال سازی دوربین ها را غیر فعال نمائید. (تنظیمات ← صرفه جویی در مصرف داده   غیر فعال سازی گزینه  «فعال سازی دوربین ها»). در غیر این صورت ، بیش از 8 تا 10 وب کم می تواند منجر به خرابی شود .

2- کدام مرورگر برای استفاده از (BigBlueButton)   بیگ بلو باتنمناسب تر است؟

  • به طور کلی، بیگ بلو باتن (BigBlueButton) با همه مرورگرهای مدرن سازگار است ، اما ممکن است هنگام استفاده از  Safari یا Firefox عملکردهای خاصی در دسترس نباشد .
  • بنابراین ما بر استفاده از آخرین ورژن مرورگرهای گوگل کروم و Microsoft Edge  تأکید می کنیم .

برای دانلود یا به روز رسانی مرورگر گوگل کروم کلیک کنید – برای دریافت آخرین نسخه Microsoft Edge کلیک نمائید.

3- لپ تاپ من میکروفون و بلندگو دارد. آیاهمین برای استفاده از BigBlueButton کافی است؟

  • فقط برای شنونده بودن: بله
  • برای مشارکت فعال: خیر.
  • اجزای داخلی لپ تاپ معمولاً نویز شدید و جلوه های اکو را ایجاد می کند. میکروفون های داخلی همچنین فشار و لمس صفحه کلید را روی قاب لپ تاپ منتقل می کند. جلسات آنلاین نیاز به ملاحظه مودبانه دارد. در صورت تولید مداوم صداها یا ایجاد مزاحمت برای دیگران ، باید انتظار داشته باشید که ناظر ممکن است صدای شما را قطع یا حتی شما را از جلسه حذف کند .
  • هنگام استفاده از هدست چنین مشکلاتی ایجاد نمی شود. همچنین هدفون های ساده تری که اغلب هنگام خرید تلفن همراه در نظر گرفته می شوند ، کافی خواهند بود .

 

4- آیا بیگ بلو باتن به وب کم نیاز دارم؟

  • این بستگی به نوع دوره (کلاس، سمینار و …) و به دبیران/مدیران دارد. لطفاً از آنها بپرسید.

 

5- در Big Blue Button (بیگ بلو باتن) کلاس آنلاین خود را از کجا پیدا کنم؟

  • درگاه ورود به کلاس های آنلاین هر درس در صفحه همان درس قرار گرفته است. برای یافتن درس خود می توانید از داشبورد درس افزار و برنامه هفتگی و یا لیست دروس در میز کار اقدام نمائید.
  • با این حال برخی مدارس، محلی را به نام کلاس آنلاین در نظر گرفته اند و همه کلاس های آنلاین از یک درگاه برگزار خواهند شد.
  • اگر دبیران/مدیران کلاس آنلاین را آغاز کرده باشند، شما می توانید از بخش کلاس های آنلاین واقع در بالا سمت چپ میز کار نیز استفاده نمائید.

 

6- برای ورود به کلاس آنلاین از طریق بیگ بلو باتن چه کارهایی باید انجام بدم؟

  • وارد درگاه ورود به کلاس آنلاین شوید.
  • اگر دبیر/مدیر شما، کلاس را آغاز کرده باشد، دکمه پیوستن به کلاس برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در انتظار استاد برای پیوستن به کلاس به این معنی است که هنوز کلاس شما توسط دبیر/مدیر آغاز نشده است.
  • روی “پیوستن” کلیک کنید.
  • نحوه شرکت در جلسه ، “میکروفون” یا “فقط گوش دادن” را انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم که همیشه میکروفون را انتخاب کنید ، زیرا تغییر آن بعداً کمی دشوار است. در صورتی که قصد صحبت مستقیم ندارید، می توانید پس از پیوستن خود را بی صدا کنید.
  • اگر “میکروفون” را انتخاب کرده اید ، یک تست اکو انجام می شود تا عملکرد میکروفون و بلندگوها/هدفون آزمایش شود. این فرآیند ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
استفاده از BigBlueButton بسیار ساده و آسان است

استفاده از BigBlueButton بسیار ساده و آسان است

7- آیا می‌توانم نام نمایشی خود را تغییر دهم؟

  • برای کاربران وارد شده ، نام نمایشی همیشه بر اساس اطلاعات حساب شما روی نام کامل شما تنظیم می شود.

8- من روی “فقط شنونده” کلیک کرده‌ام و اکنون نمی‌توانم در جلسه صحبت کنم؟

  • روی نماد هدست کلیک کنید و جلسه صوتی را ترک کنید. سپس گوشی تلفنی که خط خورده است را فشار دهید. برای پیوستن به جلسه با میکروفون خود ، “میکروفون” را انتخاب کنید. اکنون می توانید در جلسه شرکت کنید.

 

9- آیا در بیگ بلو باتن (BigBlueButton) می‌توانم زبان را تغییر دهم؟

  • روی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ (گزینه ها) کلیک کنید. روی “تنظیمات” کلیک کنید. در اینجا می توانید زبان برنامه را انتخاب کنید.

10- آیا در بیگ بلو باتن می توان منوهای مرورگر را حذف کرد؟

  • استفاده از حالت تمام صفحه: روی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ (گزینه ها) کلیک کنید. روی “اتمام صفحه” کلیک کنید. همچنین می توانید روی رایانه های رومیزی F11 را فشار دهید تا وارد حالت تمام صفحه شوید.
  • خروج از حالت تمام صفحه: روی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید (گزینه ها). روی “خروج از تمام صفحه” کلیک کنید. اگر از طریق F11 وارد حالت تمام صفحه شده اید ، برای خروج مجدد باید F11 را فشار دهید.

 

11 – من در یک اتاق زیر مجموعه (گروه کاری) هستم و نمی توانم با دبیر/مدیر تماس بگیرم؟

  • می توانید به ناظر پیامی ارسال کنید. اتاق زیر مجموعه شما به عنوان یک برگه مرورگر اضافی باز می شود. برگه ای را که حاوی کلاس آنلاین اصلی شماست انتخاب کنید و در آنجا پیامی برای دبیر/مدیر بنویسید.
برای شرکت در جلسات با بیگ بلو باتن می توانید از هدست استفاده کنید

برای شرکت در جلسات با بیگ بلو باتن می توانید از هدست استفاده کنید

12- آیا می توانم اتاق های زیر مجموعه (گروه های کاری) را تغییر دهم؟

  • اگر گرداننده این قابلیت را فعال کرده است، می توانید به یک اتاق زیر مجموعه دیگر بروید. آن برگه که حاوی کلاس آنلاین است را انتخاب کنید. در سمت راست، در بالای لیست کاربران، روی «اتاق های زیر مجموعه» کلیک کنید. لیستی از اتاقها و اعضای مربوطه نشان داده شده است. اکنون می توانید وارد اتاق دیگری شوید. اگر فقط می توانید یک اتاق را ببینید ، قابلیت تغییر اتاق فعال نمی باشد.

 

13- آیا می توان وب کم ، میکروفن و صدا را تغییر داد؟

  • این تنظیمات توسط مرورگر وب مدیریت می شود و بستگی به این دارد که از کدام مورد استفاده می کنید.
  • Firefox ، Chrome و Edge هنگام برقراری اتصال، پنجره ای را برای درخواست منابع ورودی صدا و تصویر نشان می دهند. بنابراین میکروفون و وب کم مورد نظر را می توان انتخاب کرد.
  • اگر در جلسه قبلی روی چیزی مانند “ذخیره این تنظیمات” کلیک کرده اید، می توانید آنها را در تنظیمات برگزیده مرورگر خود بررسی و تغییر دهید. برعکس، خروجی صدا توسط سیستم عامل شما مدیریت می شود. بنابراین تنظیمات ترجیحی شما باید در تنظیمات صوتی سیستم عامل شما تنظیم شود.
  • هنگام شرکت در جلسه، تنظیمات را نمی توان تغییر داد. شما باید جلسه را ترک کرده و ارتباط را قطع کنید. سپس تنظیمات مربوطه را تغییر داده و مجدداً وصل شوید.

 

قوانین رفتاری

برای استفاده از بیگ بلو باتن مواردی وجود دارد که رعایت آنها هرچند که الزامی نیست اما از نظر اخلاقی و برای ارتباط بهتر و حداکثر بهره وری در بیگ بلو باتن بهتر است که رعایت شوند، در زیر به چند مورد از این موارد اشاره شده است.

  • پس از ورود به اتاق میکروفون خود را بی صدا کنید. فقط زمانی که می خواهید چیزی بگویید، میکروفون خود را فعال کنید. این امر باعث کاهش شدید سر و صدا در طول یک جلسه می شود.
  • فقط در صورت لزوم دوربین خود را فعال کنید. به خصوص در گروه های بزرگ، پردازش چندین تصویر زنده می تواند برای عملکرد دستگاه شما یا سایر کاربران مشکل ساز شود. برای جلوگیری از مشکلات، توصیه می شود فقط برای افرادی که در حال صحبت هستند و فقط در زمان صحبت آنها، از وب کم استفاده کنید.
  • انتظار می رود که به آداب اجتماعی را رعایت کنید (مودب باشید!). ارتباطات باید سازنده و محترمانه باشد. این موضوع همچنین شامل این می شود که با لباس مناسب در جلوی وب کم ظاهر شوید.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: بدون برچسب
0

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *